Døgnservice i toldbehandlingen hos SKAT fra 1. august 2014

Døgnservice i toldbehandlingen hos SKAT fra 1. august 2014

Oprettelsesdato

04.07.2014 - 11:09

 

Fra den 1. august 2014, åbner SKAT op for en ny døgnservice (24/7 ordning) på toldbehandlingsområdet.

Denne nye ordning hilser vi i Danske Speditører meget velkommen og det er en ordning, som vi i vores dialog med SKAT omkring deres IT-løsninger, har haft meget højt på dagsorden.

Smidigere toldbehandling hele døgnet

Den nye ordning skal medvirke til, at give brugerne af SKAT’s toldbehandlingssystemer en langt smidigere dagligdag, i det systemerne omkring toldbehandlingen nu bliver tilgængelige hele døgnet.

Danske Speditører og SKAT i fælles arbejdsgruppe

Frem til den nye løsning frigives den 1. august 2014, indgår udvalgte medlemmer fra Danske Speditørers Fagudvalg Told, i en arbejdsgruppe med SKAT.

Målet med denne arbejdsgruppe er, at den løsning der præsenteres i august, er vurderet/evalueret af personer der til daglig er bruger af SKAT’s systemer.

Målet med denne arbejdsgruppe er, at sikre en IT-løsning der frem ad rettet bliver til gavn for både SKAT og Danske Speditørers medlemmer der til dagligt har kontakt med SKAT’s IT-løsninger på toldområdet.

Danske Speditører deltager meget gerne i sådanne forbyggende arbejdsgrupper sammen med SKAT og vi hilser derfor også dette tiltag velkommen.

Se SKAT’s Nyhedsbrev

SKAT har i forbindelse med lancering af deres nye døgnservice udsendt et Nyhedsbrev.

Dette nyhedsbrev, kan du se HER

Danske Speditørers Toldkonference i september 2014

På Danske Speditørers Toldkonference den 17. september 2014, er SKAT’s nye døgnservice ordning også med på programmet.

Så her er der god mulighed for at få en orientering omkring ordningen, som så på dette tidspunkt har været i drift i næsten 2 måneder.

Du kan se programmet HER og du kan tilmelde dig til Toldkonferencen HER.

Peter Nielsen

Politisk chef

Danske Speditører