Nye film skal styrke rekrutteringen af unge på de sociale medier

Nye film skal styrke rekrutteringen af unge på de sociale medier

Oprettelsesdato

09.01.2018 - 12:05

Virksomhederne i speditionsbranchen har brug for mange og dygtige elever. Nye film skal bidrage til et godt rekrutteringsgrundlag.

En videofilm på 1 minut og 40 sekunder og fire kortere spotfilm er det nyeste skud på stammen på www.blivspeditør.dk, der skal åbne unge menneskers øjne for speditionsbranchen. Filmene har netop også haft premiere på You Tube.

I de nye film vises speditørernes funktion som transportarkitekter, der spiller en stadig mere omfattende rolle som rådgivere for transportkøberne. Og dermed også som dem, der skaber grundlaget for vækst og beskæftigelse.

Uddannelses- og relationschef i Danske Speditører, Jakob Størling, fortæller at de nye film skal bruges målrettet i forbindelse med rekruttering af unge mennesker på de sociale medier.

-  Kampagnen har for længst ført til, at vi har realiseret vores mål om at få 500 unge mennesker i databasen. I vores system har vi i dag præcis 531 unge, der vil modtage mails fra os om arbejdet i speditionsbranchen og om hvad branchen betyder for transportkunderne og forbrugerne. Tallet stiger hele tiden, og vi kan kun opfordre til, at alle spreder det glade budskab om, at et job i speditionsbranchen er en genvej til et meningsfuldt og spændende arbejdsliv, siger Jakob Størling, der træffes på jst@dasp.dk

Den nye lange film er at finde på kampagnens åbningsside, og de kortere spotfilm er tilgængelige her.

 

Filmene er delvist finansieret af FDE-Fonden.

 

Fakta: Kampagnen lever stadig

www.blivspeditør.dk har siden starten i september 2016 haft 27.653 unikke sidehenvisninger, heraf stammer de 8.089 fra perioden september 2017 til januar 2018.